Räknare

söndag 15 mars 2009

Vill jag ha rätt eller vill jag må bra?

Ibland vill jag ha rätt och ibland vill jag bara må bra.

I vissa frågor som jag brinner för har jag svårt att bara släppa och må bra. Jag får hela tiden jobba med mig själv i detta... jag har länge i mitt liv vart så oerhört envis på ett negativt sätt. Jag har velat haft rätt till nästan vilket pris som helst.

Jag hamnade i en diskussion igår med en nära vän där jag tror, eller faktiskt vet, att vi har lite olika åsikter. Tänker inte gå in på vad det handlade om men det är en fråga som är väldigt viktig för mig. Och jag känner att just nu har jag svårt att bara må bra i att vi inte delar åsikt. Jag vill hellre ha rätt... *haha*

Det jag funderar mest på just nu är VARFÖR det är sååå viktigt för mig att få rätt?

2 kommentarer:

Weronika sa...

Tror att du vill både och....he he he. Kram & Kärlek & en trevlig söndag i solen

Anonym sa...

Vill man ha rätt eller må bra? mehh.. Har man rätt mår man väl bra.. Men jag är iofs inte rätt person att uttala mig, jag är ju van att alltid ha rätt och hatar att ha fel..

Men seriöst är det ett nederlag man i längden mår dåligt av att ge sig i en diskussion och låtsas en feltänkande person har rätt när man vet bättre själv, det lär väl ändå vara sämre än att inte vara överens jämt..

Har du inte läst beteendevetenskap på din kurs? Lärt dig att för att utvecklas ska man umgås med oliktyckande och därigenom utvecklas, har för mig det ingår i grupparbetsgrejen..

Och man ska inte glömma att av friktion skapas värme, därför söker jag en livspartner som är helt olik mig, synd att inte tilltänkta partners tänker likadant bara..:/