Räknare

tisdag 24 mars 2009

Snön och bilen

Va Faaaan.... vart kom all snö ifrån?? I min lilla värld var det vår nu. *muttrar* Så himla typiskt oxå, jag har ju inte haft bil på rätt länge, och nu när jag ska ut och åka så måste jag mer eller mindre skotta fram bilen.
En annan grej med att ha bil.... Barnen blir bortskämda ;) Nää men joo lite så, för när jag inte har bil så tar dom sig dit dom ska och vill utan problem men så fort det står en bil på parkeringen så vill dom ha skjuts. Vilket jag fattar och det är ju jag som kör dom oxå..
Men kort och gott det bli mer curlingmamma av mig när det finns nått som rullar i familjen.
Nu har jag nyss kört Linn till skolan så nu är frågan.... Ska jag PLUGGA? STÄDA? eller helt enkelt VILA?
Känner mig lite trött ((ovanligt va)) efter dagen igår, kom hem vid 22 tiden från första dagen. Och jag är nöjd med första dagen, kände mig väldigt välkommen men det vart ändå lite känslan av korvstoppning och sen fick jag helt enkelt vara med i det dom gjorde på kvällen. En intressant roll jag nu kommer att vara i. Jag ska ju gå bredvid och mest bara iaktta Jag har ju aldrig jobbat på behandlingshem såklart så allt bli ju helt nytt. SPÄNNANDE!

Sån här vår vill jag ha NU:

1 kommentar:

Weronika sa...

Ja, vart kom den ifrån? Snacka om att dt är kaos när man inte har bil och körkort...*sucK*...men men jag har ju iaf min cykel. Men dt var då inte lätt att cykla imorse kan jag lova. Dom hade ju inte plogat i vanlig ordning. Du ser du är som klippt och skuren för behandlingsjobb. Kram & Kärlek