Räknare

fredag 6 mars 2009

Bortskämda barn??

Skämmer jag bort mina barn? Jag tycker inte det iallafall. För en tid sedan så utökade vi umgänget mellan barnen och deras pappa. Och jag har tänkt ett tag att vi ska sätta oss ner och göra nån form av utvärdering av hur det har gått. När jag satt på bussen hem från stan igår så ringde han, pappan, inte för att prata om det utan vi pratar ju med varann ibland iallafall. Men jag förde det på tal iallafall, för jag känner att det är nödvändigt. Jag upplever att det kanske inte går sådär smärtfritt. Det kan man kanske inte kan räkna med heller, men då är det ju bra att sätta sig ner och prata lite kring det. Och när jag sa det så sa han... "Dom är bra bortskämda våra barn" *hahaha* Och där satt jag och hade just köpt flera böcker åt linn och moa plus en jacka till moa som hon har velat ha så himla länge. Fick mig en tankeställare iallafall men kunde efter lite tänkande konstatera att jag inte alls skämmer bort dom. :-)
Såklart får dom mer saker nu än för nått år sedan men det beror ju mest på att jag nu har en ekonomi som går runt till skillnad mot förr när jag nästan inte hade råd att unna oss något alls. Sedan så försöker jag ju lära dom att hantera sina egna pengar genom att ge dom månadspeng.
Jag tycker ju att jag gör rätt men det ska bli intressant att få höra vad HAN tycker... hihi

2 kommentarer:

Weronika sa...

Alla skämmer vi bort våra nära & kära. Jag är precis som dig när det gäller förr & nu. Hoppas han tar det bra när ni väl snackar om det & att ni kan komma överens vilket jag har STORA problem med när det gäller mitt X. Trevlig helg på er alla. Kram & Kärlek

SaRa sa...

Tack å Lov så har jag ju valt en rätt bra pappa till mina barn... *hihi*
Ha en fin helg ni med!!
Kram