Räknare

tisdag 3 mars 2009

Värsta dagen på länge

Idag skulle bli en kanondag hade jag tänkt. Jag skulle åka upp till skolan, göra en redovisning sen tillbaka ner till Gävle och gå till tandläkaren I min värld så tänkte jag att jag skulle få pencelin och sen få komma tillbaka en annan dag och dra tanden som gjort ont i massa dagar nu. Sen skulle jag gå på bio med Anna och Anneli.
Det blev inte riktigt som jag tänkt mig...
Jag vaknade halv 5 med den värsta migrän jag haft på länge... mådde skit och spydde. Så nån skola på förmiddagen blev det inte. Mirakulöst nog lättade migränen så att jag kunde ta mig ner till tandläkaren kl 14... Väl där konstaterade han att det var bara att dra ut den. Jag är ju LIVRÄDD för sprutor och jag var inte riktigt beredd på att jag skulle få ta spruta idag i munnen, så jag mer eller mindre bröt ihop när jag skulle få bedövning. Fick efter mycket om och men min bedövning.... Väntade ett tag och sen skulle tanden dras... kändes inte alls bra.. behövde mer bedövning... Fick tydligen bedövning som skulle ha räckt till två fullvuxna män. Sen röck han ut tanden....det kändes iallafall inte...
Sen skulle jag träffa Anneli och fika innan bion.. kunde inte äta nått alls såklart... Tog nån timme innan bedövningen släppte.... Shit va jobbigt det är att vara bedövad i halva ansiktet.

Iallafall så kom vi iväg på bion som planerat... såg "Män som hatar kvinnor" Den får en 3a av mig. Boken var sååå mycket bättre. I detta fall så är jag avundsjuk på människor som ser filmen som inte läst boken. Men dom har ju gått miste om en sjukt bra bok istället.

I morron blir en bättre dag... Gonatt

2 kommentarer:

Anonym sa...

En 3:a!!! Precis som du skriver så är filmen säkert ruggigt bra om man inte läst boken...men en 3:a? Män som hatar kvinnor är det bästa jag sett på mycket länge när det kommer till svensk film.

Angående tänder. Jag har inte besökt någon tandläkare på mycket länge. Hade planerat för ett besök snart så håller du på och skriver så där. Nej nu fick jag darr på läppen...

SaRa sa...

Ja du Urban, jag är hård men rättvis i mitt betygsättande ;)
Hade du läst boken innan eller? Jag tycker oxå att filmen var bra men jag saknade massor ur boken...
Och det där med tänder, jag hade väntat typ 8-9 år med att gå till tandläkarn... det är ju inte att rekomendera... Så gå dit nu! :)hihi