Räknare

söndag 13 april 2008

Äkta lycka !!

Jag har fått något som jag behöver ge bort för att få behålla! Jag har fått ett värdigt liv, eller ja fått och fått jag har gjort ett enormt stor arbete själv oxå såklart!

Strax före jul fick jag höra att en kille (man) som känt min familj typ hela livet inte mådde bra och var i stort behov av hjälp. Jag visste hur han mådde och jag visste vad för hjälp han behövde. Jag hade inte sett honom på ungefär 15 år. Iallafall så tog jag hans nummer och ringde upp honom, och precis som jag förstått så mådde han skit och kunde inte "komma upp" själv. Jag pratade med honom och delade min erfarenhet med honom. Jag hade ju vart där han var.. men för flera år sedan. Jag sa vad som hade hjälpt mig och inget mer. Mer kunde jag inte säga, jag kan ju inte göra underverk!

Sen dess har han "åkt upp och ner" och jag har pratat med honom då och då.. och bara fortsatt att berätta om vad som hjälpt mig! Sen vart det helt tyst ifrån honom över en månad, jag var helt säker på att det gått åt helvete för honom, vilket var sorgligt men jag är ju maktlös inför andra människor, jag hade gjort vad jag kunde tänkte jag.

Så för en vecka sen när jag på morgonen klev av bussen så är det någon som ropar på mig, så jag vänder mig om och där står HAN (som jag inte sett på 15 år) Han mådde bra och hade tillslut gjort som jag berättat att jag gjort för att få ett bra liv :)

När jag gick ifrån honom den morgonen så kände jag ÄKTA LYCKA. Sann glädje över att han funnit sin väg och att jag bara genom att finnas där hade hjälpt honom.

Så för att återknyta till tidigare inlägg om lycka.. så är det den lyckan jag eftersträvar... den lyckan som inte på något sätt är materiell :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fan Sara DU är äkta vara!!!
Beundrar dig..

SaRa sa...

Tack Tobbe :)