Räknare

tisdag 15 april 2008

Jag ÄR bäst

Idag blev jag ÄNTLIGEN färdig med matten :):) *sååå nöjd* För jag har verkligen kämpat med den. Det är inte så att jag är ett mattegeni och bara glider genom en mattebok. Utan det har kostat många timmar, massa ilska och frustration och faktiskt oxå många skratt. Jag undrar om inte min mattelärarinna tycker det är lite skönt att "slippa" mig. *haha* För under de år jag haft henne har hon fått stå ut med en del... framförallt en massa "korkade" frågor.. eftersom jag av nån underlig andledning har fått för mig att jag behöver veta VARFÖR jag ska lära mig vissa saker och på vilket sätt jag kommer kunna ha andvändning för det i mitt "verkliga" liv. Har på senare tid förstått att jag knappt kommer ha andvändning för nått, så jag har lagt ner alla dessa frågor, vilket ju som sagt resulterade i att jag blev klar till slut.
MEN om jag nu mot alla odds skulle behöva matte i mitt verkliga liv, så råkar jag just känna ett "mattegeni" som är sjukt bra på att räkna ut allt som är viktigt att räkna ut. Så jag kan ju alltid fråga honom då ;-)

2 kommentarer:

Cirtap sa...

Hej,
Tro mig när jag säger att den matte jag pluggade så hårt för i gymnasiet (folkhögskola) hade jag ingen som helst användning för! :-)

Jag hörde just på nyheterna att studera siten hade kraschat och de förlängt tiden för ansökningar. Lycka till. Du borde söka i Umeå - riktigt bra stad, skola och miljö om jag får säga. Och så har dom ju Socionom utbildningen.

SaRa sa...

Joo jag förstår att den kraschade... den var riktigt jobbig när jag höll på.. *haha* Men jag lyckades iallafall :)*tålmodig ;)*
Men Umeå sökte jag inte till, jag bor ju och vill bo kvar i Gävle, det är ju den bästa staden Enligt mig :)