Räknare

torsdag 10 april 2008

Att sträva...

Att sträva efter lycka!
Är det de man ska göra? Vad ÄR lycka? Vems definition av lycka är det man vill uppnå?
Jag tänker en del på det mesta hela tiden. Många tankar föds när jag läser och läser gör jag oxå mycket.

Kommer inte ihåg var jag läste om denna eviga strävan efter lycka, men det väckte tankar hos mig iallafall.
Kommer jag vara lycklig när jag är klar med min utbildning? Kommer jag vara lycklig när jag tjänar mer pengar? Kommer jag vara lycklig när.....jag har gått ner 5 kilo.. kommer jag vara lyckligare om jag hade en mer vältränad rumpa och mage? *hahaha* Skulle jag vara lyckligare eller mer lyckad om jag hade ett tokrent hem jämt, eller om jag hade ordning och reda i alla mina skåp.

Vad är det för skillnad på att vara lycklig och vara lyckad!?

Alltså jag vet inte om LYCKA är just det man ska sträva efter, men om man ska göra det så måste man ju först veta vad man själv tycker är lycka! Jag vill såklart vara lycklig. Vilket jag är. Men jag är inte rik, jag är inte utbildad till det jag vill vara. Jag har en mjuk och otränad mage och inte värsta fasta rumpan! Mina skåp liknar kaos mellan varven och damm på mina golv förekommer ibland. :)

Alltså är min definition av lycka nått annat. Lycka är ett så stort ord.
Jag tror att jag strävar efter att känna mig nöjd. Om jag kan somna nöjd på kvällen, då är jag lycklig! Om jag får vara med människor som jag tycker om då är jag nöjd och då är jag lycklig.
Och jag strävar efter trygghet, när jag känner mig trygg är jag oxå lycklig. Eller kanske man inte kan säga lycklig utan mera tillfreds... hmmm... jag tycker ordet lycka är svårtolkat!

Fortsätt Längta, Hitta Mod, Våga Hoppas, Våga Tro. Tro På Drömmar, Ta Ett Kliv, Vält Den Värld Du Lever I, Va En Galning, Va Naiv, Det Är Det Som Håller Dig Vid Liv

Inga kommentarer: