Räknare

torsdag 16 april 2009

Låt Mig ta hand om MINA barn

Va fan.. Satt eller sitter och lyssnar på radion, nyheter. Då hör jag hur en åklagare säger att han skulle kunna tänka sig att väcka åtal mot ungdoms mottagningar som skriver ut P-piller till tjejer under 15 år! Varför vill man det?? Om dom nu redan har börjat ha sex, ska dom då inte få skydda sig mot graviditeter?? Såklart förespråkar jag kondom... Men iallafall...!

Jag pratar redan nu med mina tjejer om preventivmedel.. som nån kanske läst om här tidigare.. *haha* Och när dom väl börjar ha sex så vill jag att dom ska använda kondom, men jag skulle inte neka dom att skaffa P-piller. Så jag skulle föredra att inte nån åklagare la sig i detta!!

Låt oss föräldrar bestämma själva över våra barn tack!!

Läste någons status på facebook häromdagen.... Personen i fråga var så upprörd över att unga tjejer sminkar sig! Det oxå.. blir jag irriterad på.... lätt att sitta och klaga på det när man inte har tjejer själv i den åldern. Denne menade på att vi inte lär våra barn att dom duger som dom är om dom får sminka sig. Så behöver det väl inte alls vara. *upprörd* Jag matar mina tjejer att dom är fina som dom är osv.... Men nu ser det ju ut som så att många tjejer på väg att bli tonåringar vill prova på och tycker det är kul att sminka sig.... oxå tror jag att dom tycker om att göra lika som sina föräldrar.... jag ser inget fel i det. Det enda jag tycker är att om nu dessa tjejer ska sminka sig så ska dom få lära sig hur man gör.

Såå nu har jag öst ur mig klart !! :-)

3 kommentarer:

Weronika sa...

Läste precis om detta i GD på nätet. Klart man som förälder vill hjälpa sina barn. Det finns ju dom tjejer som inte klarar av sin vardag när de skall ha mens tex då kan det underlätta med p-piller. Kanon bra inlägg Sara. Fortsätt stå på dej!! Kram & Kärlek

Cirtap sa...

helt rätt kompis, säg ifrån - högt och tydligt! You go girl!

Paula sa...

Jag snackar också med mina grabbar om kondomer och sånt där hela tiden. Förr eller senare händer det och då är det ju lixom för sent att ha snack om blommor och bin. Tycker att det är rent fjanteri att åtala en barnmorska för det. Lägg pengarna på att ta tag i grova brott istället :)