Räknare

tisdag 7 april 2009

Jag är inte bitter ;)

Jag är faktiskt inte bitter. Men jag var oerhört förbannad igår.... och alla känslor är ju tillåtna. Då även ilska. Det kan ju inte vara så att man alltid måste vara så himla glad och tillmötesgående. Jag tycker i och för sig att man ska sträva efter att vara schysst. Men om man inte blir bemött på ett schysst sätt så brister det väl ibland, även för mig.
Fattar varför jag hamnar i dessa konflikter med just denna person. För jag har börjat ställa krav och sätta gränser för vad jag tycker är okej och inte okej. Jag har ju liksom tröttnat ur på att fixa och greja så att allt ska funka. Nu kör jag mitt race och lever mitt liv så som jag vill att det ska vara.

Jag sa till någon igår att: "möter man idioter så blir man idiot själv" Svaret jag fick var bra: "du är aldrig idiot, möjligen är du obekväm"
Det är väl just obekväm man blir när man sätter ner foten! *hihi* Det kan jag leva med.

Idag blir en bra dag :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Att vara obekväm tyder på att man har personlighet och inte bara jamsar med! /Anneli

SaRa sa...

TACK Anneli... :)