Räknare

söndag 19 oktober 2008

Om eller När

Om eller när jag kommer inleda en relation igen, Så har jag kommit fram till det är vissa saker som måste ingå och vissa saker får inte finnas.
Till exempel så ska jag känna en seriös nyfikenhet på personen i fråga.. och den nyfikenheten ska inte ta slut efter en månad... det får inte kännas då att jag vet allt som man kan veta om denna person. Självklart vill jag att den person jag ska vara med ska vara nyfiken på mig som person oxå. Sedan vill jag känna att jag blir mitt bästa jag tillsammans med den här mannen. Det har jag aldrig känt med någon, det finns i och för sig en person i mitt liv som lockar fram min bästa sida *hihi* Men det är lite motsägelsefullt med honom för han lockar fram en annan sida oxå.
Men kanske blandningen är bra?? Ähh det spelar ingen roll... just nu! ;)

Sedan vill jag att den personen som ska dela mitt liv är stolt över mig och uppmuntra mig att vara stolt över mig själv. Aldrig vill jag igen vara med någon som får mig att känna mig mindre värd!

Otrohet kommer jag aldrig acceptera, en gång har jag gjort de. Men det rekommenderar jag ingen. För det finns liksom kvar... en känsla av svek i relationen för alltid. (iallafall var det så för mig)
Men att jag accepterade eller kanske inte accepterade men lät det vara, berodde nog på att jag kanske inte trodde och förstod att jag var värd bättre då. Det är ju ändå över 10 år sedan.

Jag vill oxå kunna dela samma livssyn med någon, alltför olika syn på livet funkar inte.. iallafall inte för mig. Jag vill vara med någon som vill sträva framåt och som ser positivt på tillvaron.

Inte att förglömma... jag vill ha passion!! Tror faktiskt det går att ha både trygghet och passion i ett. Inte för att jag haft det.. men det betyder ju inte att det inte finns.

Vet inte varför jag går omkring och tänker på allt sånt här just nu, för jag kan inte för mitt liv förstå hur jag ens skulle hinna inleda en relation just nu. Men nånstans så har jag väl ändå en längtan efter att få bli kär.. på riktigt!
Och visst har jag blivit kär många gånger, men sällan har jag tänkt på vad som är viktigt för mig. Och ju mer jag utvecklas ju mer förstår jag vad jag vill ha och vad jag är värd att få ha.

Jag har ett såå bra liv idag och jag klarar mig alldeles utmärkt utan relation oxå... En fin relation skulle just nu bara vara ett plus i livet. Det skulle inte vara den som gjorde livet värt att leva.

Kort och Gott... jag vill bli kär!! *hahaha* Det är väl slutsatsen jag kan dra.. även om jag inte har tid!

4 kommentarer:

Weronika sa...

Tvåsamheten är viktig även om man är trygg i att leva singel. Å lite krydda på livet (som att vara KÄR) är väl ALDRIG fel? Kärleken finns därute någonstans för dej. Jag tror inte på att man ska JAGA/LETA för när det väl är meningen så står han bara där...*ler* Ge tiden tid!! Kram på dej!

SaRa sa...

Precis... jag letar inte heller :)Jag mest bara konstaterar en känlsa jag saknar... *hihi*

Anonym sa...

Ah va tråkigt, tyvärr är jag inte ledig för tillfället men slår en pling så fort jag är ledig.

//Phil

Anonym sa...

näe du e ju inte d tyvärr....