Räknare

fredag 3 oktober 2008

Kom på en grej

Jag kan bara göra så gott jag kan!! :)

Igår kände jag som så att hela min utbildning kan dra åt helvet. Kände att jag inte lärde mig något hur mycket jag än läste och skrev. Vet inte om jag lär mig så mycket mer idag, MEN en grej vet jag. - Att om jag gör så gott jag kan, så kan jag inte göra mer. Sen ligger det inte i mina händer längre.
Jag var så arg och på gränsen till bitter ;) igår.. *hahaha* bitter var nog att ta i, men nån positivitet fanns inte i mig i vart fall. Idag har det vänt... klarar jag provet så klarar jag det, gör jag det inte så är det väl sådå. Jag kör denna instuderingsteknik denna gång.. funkar den så fortsätter jag så annars får jag komma på nått annat sätt.

Just nu blöder mina ögon... undrar om jag behöver läsglasögon?? *hjälp* Är inte det ett ålderstecken???

Mina ungar.....
Dom är så roliga och stora... Nu har bågge två förhandlat till sig höjd månadspeng. Bägge fick komma med förslag på hur mycket dom tyckte dom skulle ha och vilka sysslor som dom bör ha här hemma. Det var nog nyttigt för dom tror jag att få tänka efter hur mycket dom tycker pengarna är värda i förhållande till vad dom behöver göra.
För Moa vart det mest en uppdatering på sånt hon redan borde göra.. men som liksom kommit bort på grund av lättja både hos Moa och Mig. Men nu är det nya tag.
För Linn blev det lite mer... bland annat så har vi nu infört en diskdag i veckan för henne. Igår var det första gången och jag måste säga att det var SÅÅ skönt att slippa diska för en gångs skull.

Back to the book :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Apropå vecko/månadspeng.. Min sessa fick sina pengar av sin mamma så jag kom på att hon skulle få betygspengar av mig, 100:- per MVG på betygsättande prov.. Det blev dyrt och hon tjänade pengar, men så gick hon ut nian med 13 MVG och 3 VG, nu bor hon på elevhem i uppsala och går värsta knoddlinjen.. jag tycker det var en bra investering..:D

/anonymast

(nu strulade det så det säkert blev dubbla inlägg..)

SaRa sa...

Bra överenskommelse ju :) klart de var en bra investering :)
Hos oss är det jag som ger pengarna och "pappan" som laddar telefonerna. Har ju inte kommit upp i några betyg är än

Och DU.. de blev inte dubbla inlägg!

Anonym sa...

Tja!
Jo, håller med dig på den punkten. Tur att det är de som drar ihop det hela som kan vara selektiva! ;) *hint hint*

Det låter bra! Att du kämpar på menar jag.

T sa...

att lära sig och ta sig till saker är något man måste luta sig på det gamla uttrycket....

"det går ej att lära gamla hundar att sitta"

fram till en viss ålder är det lättare att ta till sig information, sedan får man jobba hårdare för att ta sig till nyheter.

klart man ska ge kidsen e bra feedback vid prestation.
mina kids har fått varit med att sätta sina normer, fyller dom det ligger det en morot i slutet. tex en ny laptop eller dyligt.

T