Räknare

söndag 22 juni 2008

omplåstrade fingrar


Så ja... ska försöka skriva lite trots skadade fingrar.. *haha* Man skulle kunna tro att jag överdriver när jag säger att jag skadat fingrarna, MEN jag har faktiskt det. det är en diskskada. Skulle diska på midsommaraftonen innan vi skulle laga middag. Och jag var sjukt trött efter att ha jobbat. Och tydligen grymt stark i fingrar och hand ;-) för när jag har min hand i ett glas (diskar med svamp) så spricker glaset och jag skär upp två fingrar på höger hand. Såååå mycke blod kom det. Det gjorde inte ont först alls men man (jag) blev lite skakig för det kändes som det var rätt djupt iallafall i pekfingret! Det som är jobbigt med att skära sig i fingret är ju att man blöder så himla mycket, det liksom ser värre ut än vad det är.
Tack Tony för omplåstringen iallafall ;-)

Det kändes inte så kul eftersom jag använder just dom två fingrarna när jag sitter i kassan... känns som att jag haft ett himla oflyt så här i början på arbetet. först öronen, har ju jobbat halvdöv i en vecka nu och sen bandage på två fingrar... *haha* MEN nu kan det knappast hända nått mer. :-)

Hade iallafall en mysig midsommarkväll här hemma i soffan med sjukt god mat.. Vi grillade skuren rostbiff och jag gjorde hasselbackspotatis för första gången i mitt liv. Det vart otroligt gott, det var inte sista gången jag gjorde det. *mums*

Nu måste jag sova... så att jag i morron igen kan jobba tio timmar. GUUUD va rik jag kommer bli... *hihi*

2 kommentarer:

Judith sa...

Stackars! ;-) Öron och fingrar...
Krya på dig eller vad man nu säger i det läget.

Anonym sa...

uscha! hoppas det läker snabbt och bra :) vart jobbar du nånstans? :)