Räknare

lördag 7 juni 2008

FAN FAN FAN

Idag fick det bli skugga för mig. Har känt mig bra hängig hela dagen. Trodde först det var att jag sovit kasst. För jag sov inte många timmar först.. för jag vart väckt kvart över 6.. ;-) Var upp en sväng och drack lite kaffe då. Sen la jag mig i och för sig igen.
Men under dagen har jag haft ont i skallen och nyst minst 70000 gånger.
Visste ni förresten att det finns ett ord man använder för de som medvetet överdriver?? *hahaha* Det visste inte jag förens sista svenska lektionen i skolan. Blev så glad att det fanns ett sånt ord. :-)

"Hyperbol
— en medveten överdrift för att föra fram en poäng."

Jag som alldeles säkert mer än en gång om dagen överdriver i nått samband. Och det är just för att det blir roligare så. Det är ju inte så att jag ljuger, alla som hör mig och känner mig vet ju att jag överdriver.. Det blir lite roligare helt enkelt tycker jag. :-)

Men för att komma till saken som knyter ann till rubriken.. FAN FAN FAN Jag tror jag håller på att bli sjuk!!:-( Jag som vill ha bruna ben och fräknar... *;-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHAHA ja jag hade alltid öronproppar på matten. Höll på att få damp annars. (Det var dessutom en som envisades med att sörpla och smacka med klubbor under lektionerna)Usch, att de inte hör sig själva.

Hoppas du blir frisk & kry snart så du kan olja in dig och lägga dig ute och steka i solen. :)KRAAAM

Anonym sa...

jag vet veeeeeeem!!!!!!
i min klass va?

så jävla jobbigt så det är inte sant. jag hatar och må illa av smaskljud. gah!!

hoppas du klarar dig från att bli sjuk nu! ja vill oxå att du ska på fräknar och bruna ben;-)

ola kuremyr sa...

hyperbolisk är formen på valsarna när man riktar rör.(dom är rund men smal på mitten)Jag är rund men inte smal på mitten fast ganska skaplig på å överdriva.