Räknare

fredag 6 juni 2008

Härliga morron

Dagens text i min älsklingsbok "En härlig bok":

"Om vi ältar gamla oförrätter, förbrukar vi den energi som vi kommer att behöva om vi hamnar i svårigheter."

Låg och tänkte lite på tillit igår innan jag somnade. Och det är inte så att jag inte litar på alla människor. Människor som jag känt i flera år har jag inga problem att lita på. Det är de som är "nya" i mitt liv som det tar tid att känna tillit för. Men jag vet att det ligger hos mig och att det är nått jag får öva på. Och övning ger ju färdighet eller vad heter det.. *haha*

VARFÖR är jag vaken NU?? Klockan är 9 och jag är helt ledig från barn och allt. Hade sett fram emot en lååång sovmorron. Men icke. Det blev tidigt kaffe ute i solen istället. Så jag ska inte klaga! Vädret är ju sååå härligt, känns som att man är vid Medelhavet.

*ut i solen igen*

2 kommentarer:

Cirtap sa...

:-), bra reflektion. den borde fler tänka på, och jag med dem.

SaRa sa...

Synd bara att det inte var jag som kom på den *muttrar* hahaha