Räknare

fredag 6 juni 2008

Oops!!

Fick just en spegling av en vän, som jag verkligen ska ta till mig av och tänka på. Och självklart försöka förändra.
Ett ex till mig sa en gång att "Sara, du är inte direkt världmästare på att visa att du tycker om någon"
Jag har väl inte tänkt så mycket på det. Men hade ett samtal med en vän ikväll och så sa han ungefär samma sak, fast med lite andra ord. Kan inte återge det exakt. Men det handlade om att jag kan uppfattas som att människor i min omgivning inte betyer så mycket för mig. Att jag både kan och mista dom.
Vilket ju i sin tur kan vara så att jag uppfattas som kall och nonchalant (eller hur det stavas). *HJÄP*

Jag VILL ju att de människor som står mig nära ska känna vad dom betyder för mig. Jag måste helt enkelt bli bättre på det :-)

Såå tacksam att han sa det till mig. Inte alla vänner som säger sånt, många är ju rädda att såra. Jag blev allt annat än sårad av att han sa det. Jag behövde höra det, för då vet jag ju vad jag ger ut. Och då kanske jag kan förstå andra människor bättre oxå.

Tack Marko!!

4 kommentarer:

Judith sa...

Jag är nog likadan många gånger men jag tror det handlar om osäkerhet och rädsla. Det är en risk att visa sina känslor för någon annan. Man riskerar bli övergiven, visa sitt verkliga, lite ömtåliga jag. Och visst kan det göra fruktansvärt ont att förlora någon om man vågat visa sina innersta känslor men det är värt den risken! För annars har man aldrig chansen att ens få känna den verkliga kärleken. Och den, inte bara till en man, utan till sina medmänniskor är ju helt oslagbar.

Kram och ha en underbar dag. Snart blir jag hämtad för att först gå på ett möte här hemma sedan åker vi till Halmstad för en dag på konventet.

Anonym sa...

Jasså är du sån, det hade jag inte märkt av än..:)

SaRa sa...

:-) va bra mathias.. att du inte märkt av den delen av mig, för det betyder ju att jag iallafall inte alltid är så :-)

Anonym sa...

Hej Sara!!!

hoppas du har det bra i värmen..=)