Räknare

söndag 29 juni 2008

Den här jävla jantelagen

Tänk vad jag är trött på den där jantelagen..
"du ska inte tro att du är nått" bla bla bla bla

Jag är helt tvärtom... Jag tror jag är nått.. och jag älskar att berömma mig själv. *haha* Jag är stolt över mig själv. :-)

Jag blev så påmind om det igår när jag var på ett möte. Där sitter det massa människor som har gjort ungefär lika kassa val som mig tidigt i livet. MEN både jag och dom har ju nu gjort nya val.... Och för det är jag STOLT!! Jag vägrar slå ner på mig själv för att jag gjorde mindre bra val när jag fortfarande var ett barn. Alla mina mindre trevliga erfarenheter och mina val har ändå gjort mig till den jag är idag. Hade jag levt på nått annat vis så hade jag inte varit MIG idag.

Vet inte riktigt hur jag kom att tänka på detta nu, men jag sitter och lyssnar på en talare just nu och han började med att säga att han var en vacker och värdefull människa... Det var nog det som inspirerade mig att skriva just nu. :-)

Jag VET att jag är nått!! Jag är STOLT över mig själv!!

1 kommentar:

Judith sa...

Jag börjar mer och mer också ta till mig. Jag ÄR också en värdefull människa. Jag duger så jäkla bra! Och som en bloggare skrev till mig: "Du är unik. Du är speciell. Bäst i hela världen på att vara du."

Sån är jag och sån är du!
Fan vad vi är bra! :-)