Räknare

lördag 31 januari 2009

Diskriminerad ;)

Visste ni att man kan bli eller blir diskriminerad när man dricker vatten?
Jag visste inte det.. men nu vet jag bättre ;)
Var ju ut på Helt enkelt i torsdags och käkade... hade himla trevligt förövrigt!! Jag dricker ju inte vin eller nått annat alkoholhaltigt.... men mina klassiar delade en flaska vin. Vi hade en rätt gullig servitör som svansade runt vårat bord stup ikvarten.. och avbröt oss i våra viktiga diskussioner ;) OCH varje gång han kom förbi så fyllde han på vin.. gissa om han hällde upp vatten åt mig!? *haha* Nope... gjorde han inte... jag kommenterade det.. inte till honom men till dom jag satt med... sedan när jag var på toa så hade dom sagt åt honom om detta viktiga ;) Och när jag senare gick för att betala så ville han gärna pointera att han hade hällt upp mitt vatten till slut... Jag sa att jag hoppades på bättring nästa gång ;) att han hela tiden skulle stå och hälla vatten åt mig... Han lovade då att han skulle hälla upp sprit istället *hahaha*
Jag sa så klart att jag inte drack.... och det är alltid lika intressant hur jag blir bemött när jag säger det.... de flesta blir småchockade först... och avslutar oftast med att ... " ja men gud ja det är ju bra att inte dricka" och alla som säger så är de som ju faktiskt dricker själva. Inte för att jag tycker något om att andra dricker och jag skulle aldrig ifrågasätta det.. men jag blir alltid ifrågasatt... Knäppt va?? *haha*

Inga kommentarer: