Räknare

tisdag 20 januari 2009

Sömnbehov

Sömnen betyder allt för mig, jag kan bara konstatera det återigen. I helgen var jag till exempel bakis.... utan att ha druckit naturligtvis... Men var vaken till 4 natten mellan fredag och lördag och när jag väl vaknade på lördagen så kände jag mig bakis.... BLÄÄÄ fan vad jag inte gillar den känslan.. Blir dom gångerna bara ännu mer tacksam över att jag inte dricker. Jag blev inte riktigt människa på hela lördagen i vart fall.
Sedan på måndagen skulle jag upp före 5 som vanligt... Och efter lunch dessa dagar så är jag alltid dödligt trött... vilket kanske inte är så himla konstigt. Men det blir lite jobbigt att hänga med i skolan på eftermiddagarna. Alltså det funkar men det blir lite tröttsamt. Sedan när jag väl kommer hem från Huddik så är jag heller inte pigg utan längtar mest efter sängen.
Igår kväll gav jag efter för min längtan till sängen kvart 8 redan på kvällen... JAJA.. jag vet att det är pensionärsvarning!!
Men jag fick min belöning idag.. vaknade halv 5 och var hur utvilad som helst.. och inte en enda gång i skolan har jag gäspat... Det var lätt värt att lägga sig såå tidigt.
Tyvärr så är det ju inte möjligt att lägga sig så tidigt jämt.... för jag kan ju inte lägga mig före kidsen... men just nu är dom ju inte hemma, så då gör jag som jag vill. :-)

Ikväll har jag ingen läxa att göra.. är i fas.. *nöjd*
Funderar på ett bad och en hårfärgning?

"Sanningen gör dig fri"
När jag är sann mot mig själv och andra känner jag mig fri... Det har jag fått sagt till mig under många år.. och det är inte alltid jag lyckats leva efter det... men just nu just idag... så känner jag att det är sant.

1 kommentar:

Anonym sa...

gud vad jag älskar att läsa dig,kanske inte känns så märkvärdigt för dig,men det ger nånting,ska du veta,jätteskönt,o det är sant för mig...