Räknare

söndag 9 november 2008

Just thinking

Om två timmar brukar mina tjejer komma hem varannan söndag... Idag kommer som inte hem. Känns konstigt. Självklart har jag ibland tänkt på söndagarna att jag skulle ha velat vara själv lite längre.. men idag känner jag att jag vill att dom kommer hem. Men det är nog bara en vanesak att vara barnledig mer än jag brukar.

((*skrattar* Precis NU kom dom innanför dörren... för att hämta nått!!))

Sitter och fnular på alla människor i mitt liv.. både dom som finns nära och dom som finns lite avsides. Man kan säga att jag gör en "vännrannsakan".

Vilka vill jag har kvar??
Hos vilka finns det saker som är osagda? (ärlighet)
Vilka vill jag inte ha kvar??

Det är inte så att jag tusen miljoner människor i mitt liv.. men dom som ska finnas i mitt liv ska vara på RIKTIGT.
Några vill jag har kvar... men dom är inte "bra" för mig. Några är bra för mig och dom vill jag ha kvar. Sen finns det några frågetecken, alltså varför finns dom kvar ens nu.... vad har jag för vinst av de?
Jag menar inte att man ska ha vinster av sina "vänner". Men en del uppfyller vissa behov och andra inte.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Snälla kan inte jag få vara kvar!? du kan väl se mig som en bortsprungen ökenråtta eller nått?. Så kan jag finnas lite diffust i ett skogsbryn eller så.

//D

Anonym sa...

Klart att vi ska ha vinster av våra vänner. Jag funderar också på att radera och sudda ut människor som jag inte får något utbyte av.

SaRa sa...

Jaa Urban.. klart man ska ha vinster... men man ska ju ge vinster till sina vänner oxå :))

Rakt av Waller sa...

jag tror på kärlek! om jag ger ansvarsfull kärlek så brukar jag få det tillbaka oftast! om det inte är nån rädd liten stackare som inte fattar vad som händer... men dom rädda som inte vill ha min kärlek springer jag inte och jagar efter heller... kram kram