Räknare

fredag 15 augusti 2008

Idag kom....

Äntligen min första hela lön!! Känns bra att allt jobb till slut har lönat sig. Har nu på morronen lyckats betala ikapp alla mina räkningar som jag kommit efter med i sommar. Sååå skönt!! Ekonomi är något som verkligen kan stressa ihjäl mig när den inte funkar! Men som sagt NU är jag ikapp *pustar ut*

Ikväll ska jag och kidsen på Winnerbäck *JIPPI* Håll alla tummar att det inte kommer regna.

Snart är det höst och skolan drar igång både för mig och barnen. Det är blandade känslor inför det. Jag är nervös att börja ny skola i ny stad. Tänker fram och tillbaka om jag valt rätt, om jag kommer orka pendla och samtidigt jobba på mina barnlediga helger. När ska jag vara ledig. När ska jag få gå på bio, ha sovmorron, bli utbjuden på middag, läsa böcker hela nätterna...... Hur ska tiden räcka till. Eller så är det så att mitt liv ska gå på sparlåga dom kommande två åren, och jag ska vara nöjd med det??
Ja frågorna är många och svaren kommer sen, det gör dom alltid.

Inga kommentarer: