Räknare

onsdag 20 augusti 2008

Åhh gud

Det händer så mycke bra saker hela tiden. Men usch vilken stor unge jag har. Igår fick vi besked om att Linn kommit in på den skolan hon vill gå på, hon ska alltså sluta på den skola som hon har gått på sedan i ettan. Nu går hon ju i sexan och ska till en annan skola, dit hon antingen ska cykla eller åka buss själv. I min värld är hon ju liten fortfarande, men nu är det dax för mig att träna på att släppa taget. *hjälp* ;-)

Förövrigt så är jag fortfaranade nervös inför min egen skolstart.. men jag VET ju att det kommer att gå bra. Men det är stora förändringar och det brukar ju kännas.

Dagens text ur Var Morgon ny:

Allt som vi accepterar här i livet förändras. Lidandet måste alltså övergå i kärlek. Det är det stora mysteriet.

Om vi accepterar förhållanden som ibland plågar oss, sker det märkliga att inte bara förhållandena förändras, utan även vi själva. Det senare är förmodligen det viktigaste. I och med att vi förändras och blir öppnare och positivare som människor, blir problemen i tillvaron enklare. när vi har lärt oss att acceptera allt som vi inte kan ändra på, blir vi lugnare till sinnes. Då får vi lättare att le. Om och om igen lär livet oss att acceptera, och om och om igen belönas vi med livets välsignelser.

Varje dag får jag nya tillfällen att lära mig att acceptera och varje dag belönas jag med livets välsignelser. Jag ska acceptera allt som finns i beredskap för mig idag, och ta det som ännu ett steg på vägen mot evig och fullkomlig sinnesfrid.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej!
Klart det kommer att gå bra för både dig och Linn.. Lycka till..och ja...hon är ju inte så jäkla liten ju...
Jag vet att jag har en hel del att hämta och ta till mig från de där orden ur dagens text oxå....Ska försöka...

SaRa sa...

Ja nyckelordet är ju acceptans :)

"Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra
Mod att förändra det jag kan och Förstånd att inse skillnaden"

Jag är säker på att du kommer lyckas... om du bara vill :)

Anonym sa...

Jag vill....har haft/har svårt att anpassa viljan till verkligheten dock...Och detta gäller nu inte allt...men det vet du ju redan...

SaRa sa...

Viljan är bra att ha för att kunna börja en förändring.. Men VILLIGHETEN är ännu viktigare. Villighet att göra det som krävs för att komma dit man vill