Räknare

fredag 8 augusti 2008

Allt i ett

Målare, gränssättare (mamma), kock och frisör...
är vad jag har fått vara idag. Jag är ju som sagt den enda vuxna i våran familj, så jag får vara allt. Och eftersom min ekonomi inte är vad den borde vara så får jag improvisera lite... *hihi* Idag har jag då färgat kidens hår.. vilket hade kostat en förmögenhet hos en frisör. Ingen avancerad färgning bara underhåret men iallafall. Det roliga är att mina älsklingar tror att jag kan ALLT. Vilket ju i och för sig är ett av budskapen jag vill ge dom, att man kan klara nästan allt själv. Och visst värmer det mitt hjärta när dom kommer in när jag målar och dom säger : "gud va duktig du är mamma, du kan ju allt du"
*skrattar*
Alla vill väl ha bekräftelse ;)

Innan jag drog igång min rust.. som varit på gång läääänge. Så tänkte jag "att jag borde skaffa en man som kan göra det åt mig" Det var lite på skämt men det låg lite allvar i det oxå. Som att jag inte skulle kunna själv, jag vill ju inte vara beroende av någon annan. Självklart vill jag ha hjälp om och när jag behöver det. MEN jag vill inte hänga upp vad jag ska göra och inte göra på någon annan.
SÅDESÅ :)

Nu ska jag vara kock igen ;)

Föressten så tappade jag en halv tand idag.. hade redan innan tappat en fjärdedel av den *ARG* Det måste vara ett tecken på att jag ska sluta äta inte att jag ska gå till tandläkaren!

Inga kommentarer: