Räknare

söndag 2 mars 2008

Söndagsmorgon

Sitter och dricker mitt morron kaffe och tänker, vad har jag gjort med min veckas lov. Jag har gjort egentligen så lite som möjligt. Vilket ju är sååå skönt. Jag har fått slippa gå upp kvart över 6 varje morron bara det får man ju vara nöjd med. Sedan har jag träffat dom människor som jag velat träffa. Dom jag trivs med.
Skrivit lite har jag oxå hunnit med. Känner att jag borde ta upp mitt skrivande igen. Har saknat att skriva. Men av nån andledning så har jag vart så otroligt självkritisk till mina egna texter så jag tappade lusten för ganska längesen men kanske är jag mindre kritisk nu. Jag menar det kan ju inte bli fel, det är ju mina ord jag skriver och dom är ju inte fel. :)

Hittade en ny skiva i förrgårkväll.... och som alltid så är texterna precis så som jag vill att dom ska vara. Dom får mig att tänka och känna. Det räcker med en rad för att få igång min tankeverksamhet :)

"vi låter frågan hitta svaren"

Visst är det väl så att man ställer frågor på ett sätt så man klarar av svaren. Alla kanske inte gör så och jag gör nog inte så alltid heller. Men vissa saker drar jag mig nog för att fråga just för att slippa svaret!

Min absoluta favoritbok just nu är "en härlig bok" av Mia Törnblom. En dagens textbok.

"Ibland måste vi vara lite tokiga för att kunna utvecklas."

2 kommentarer:

Anonym sa...

TACK=)
och du har så rätt!

Anonym sa...

Håller med... finns det något trevligare än ett stort glas hjortronsaft, loafers på fötterna, jeansen under öronen och "dom sista ljuva åren" strömmar ur transistorn. DET är livskvalitet de!