Räknare

lördag 22 mars 2008

Föräldrakurs JA tack ;)

Alltså det här med att vara förälder är INTE det lättaste. Det är nog bland det svåraste man kommer hålla på med. Jag menar jag går omkring och gnäller på att det är svårt och jobbigt med vissa ämnen i skolan, det är ju hur lätt som helst om man jämför med att vara mamma.

Vad gör man med på tok för uppkäftiga barn? Ja inte ska man bemöta med ilska iallafall, så mycket har jag fattat. MEN det betyder inte att jag kan och klarar av att bemöta på rätt sätt alla gånger.
Ibland är det svårt att "tycka om".

Sen det här med smink. Sitter nu och försöker komma ihåg när jag började sminka mig. Min 11åring tycker helt klart att hon borde få börja sminka sig NU. För mig känns det på tok för tidigt. Jag tycker inte ens att det är fint när barn sminkar sig. Det ser ut som småvuxna. Och jag vill på nått vis att mina barn ska vara barn fortfarande. Jag har ju sagt nej till smink nu, men det är fortfarande diskussioner om det.
"alla andra får ju" Är det stående argumentet för allt. Jag har väl själv kört med det, men tyvärr så verkar det vara sant i denna fråga. Jag tycker det är sorgligt att 11åringar får och tror sig behöva sminka sig. Ska dom behöva bli tonåring i förtid??

Inga kommentarer: