Räknare

fredag 28 mars 2008

Läser, Tänker, Skriver

Läste en rad i en bok igår "öppet köp är det värsta som finns" Det står sen oxå att man med öppet köp har fostrat en hel generation att inte fatta ett enda beslut grundligt.
Att man alltid har möjlighet att ångra och lämna tillbaka, kanske inte alltid är det bästa. Jag vet inte riktigt varför jag fastnade för den raden men jag gjorde det iallafall. Man har ju så mycket valmöjligheter hela tiden när det gäller allt i livet. Svårt att veta vad man ska välja alltid och om man (jag) väljer fel så kan jag alltid byta och ändra mig. Och visst jag tycker att man alltid ska ha möjlighet att ändra sig det är ju en rättighet man har, men ibland kanske man ändrar, byter och letar vidare alldeles för lätt!?

Tänker lite på alla som lever som singel, vad beror det på att så många "väljer" det? Är det för att man ger upp för lätt eller för att det finns för många att välja på? Utbudet är ju enormt, speciellt om man befinner sig på datesidor. (oj vad jag skena iväg bara av en mening) Vet inte hur jag kom in på detta men jag har ju själv levt som singel länge och vart på alla möjliga sidor. Är man kvinna på nån av alla dessa sidor så blir man ju bombaderad med mail hela tiden. Och man behöver aldrig stanna upp och lära känna EN person för det finns alltid "nya" att lära känna. Alltså man kan välja vraka och sen ändra sig och ångra sig. (öppet köp?)

Jag har nu valt att stanna upp.... och det känns bra :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är räntefri... ;)