Räknare

onsdag 3 december 2008

Blommor & Bin

Här hemma har vi dom roligaste samtalen ibland... och dom kommer helt spontant. Vi satt och kollade på "bonde söker fru" ikväll jag Linn och Moa. På nått underligt sätt började vi prata om bindor.. skulle tro att det var reklamen som lockade fram de samtalsämnet... höll oss kvar där en liten stund för att sedan gå över till att prata P-piller... Varför man åt det och så vidare...alltså för att inte bli med barn...
Då började Moa fråga hur man skulle göra för att inte få barn om man inte hade piller... så då flöt samtalet över på kondomer...Jag fick förklara hur den såg ut... hur man skulle använda den och på vilket sätt den var bra att ha, alltså på vilket sätt den stoppade från att bli gravid *hahaha*
Och nu vart det riktigt roligt. För jag fick, för jag vet inte för vilken gång i ordningen, förklara om hur spermierna måste in i kvinnan för att det ska bli barn... ja ni vet hur det går till antar jag. ;)

Då frågade Moa hur det känns när man ska skaffa barn.. alltså hur det känns när spermierna kommer in.. hur man liksom märker det... *S* Då vart det lite svårare att förklara kände jag. Så jag sa väl nått om att det märks på mannen. Följdfrågan blev såklart hur kan det märkas... så jag sa att han tycker det är skönt när det kommer spermier *hahhaha*

Då utbrister Moa förskräckt: VAAA hur kan han tycka det är skönt??? Det är väl som att kissa!?

Det blir inte riktigt samma sak när jag skriver om det.. men det var ett givande samtal... och jag gillar att vi pratar om vad som helst hemma hos oss.. utan att det blir pinsamt... Självklart tycker både Linn och Moa att det är lite genant... men samtidigt så är det som som för samtalen framåt... :))

4 kommentarer:

Rakt av Waller sa...

hahaha! skitkul! jag vet inte heller hur det går till! kan inte du berätta, eller ännu bättre, visa mig!!! hehehehe!! kram ;-)

Anonym sa...

*Fniss* tyckte att du förklarade alldesles utmärkt...;))..... Hoppas allt e bra läser lilla bloggen varje dag..... kram....//L

T sa...

helt rätt, man ska ha klarspråk med dom små och deras frågor.

Anonym sa...

Ha ha underbar kommentar av moa