Räknare

torsdag 4 december 2008

I LOVE HER!!!

Mia Törnblom alltså!!
Kom just hem ifrån konserthuset efter att ha suttit och lyssnat och skratt åt och med henne i två timmar. Hon är så rolig och klok... hon är så enormt inspirerande Hur härlig som helst!!
Hon sa en massa saker som går att läsa ur hennes böcker, så det var egentligen inga nyheter så.. men ändå så känns det lite annorlunda när man hör henne säga det själv.
Hon avslutade iallafall föreläsningen med att ta tag i sin valk (volang) på magen och gå fram och tillbaka över scenen,,,, och hon pratade om hur hon faktiskt älskade sin kropp med dess volanger och att hon och chokladtårta hade en väldigt nära relation *hahaha* Om hon skulle gå ut ikväll och bli överkörd av en traktor och dö.. så vill hon verkligen inte dö hungrig :))
jaja ni skulle hört själva.. men budskapet var såklart att man ska gilla sig själv med den kropp man har.
Mycket bra budskap!!

JAG ÄR EN HÄRLIG PERSON!!

Det ska jag säga till mig själv varje dag hädanefter, för det är ju sant. Men jag behöver påminnas *haha*

3 kommentarer:

Weronika sa...

Ja du är en HÄRLIG person Sara. Nice att du hade dt trevligt på hennes Föredrag. Här har "Virus" flyttat in så vi ligger igen...*SucK*
Passar på att önska en trevlig helg.

Kram på dej!

Anonym sa...

Heej på dig!!
ja hela pinks nya skiva är helt super! ladda hem;)

KRAM

Judith sa...

Där skulle jag behövt varit och lyssnat. Jag som hatar min volang och nu fastar för fjärde dagen för att försöka få bort det.
Men det är faktiskt också av hälsoskäl. Man ska inte ha över 88cm runt midjan. Har man över det som kvinna är det en ökad hälsorisk för hjärt- kärlsjukdomar.
Fan, vilken föreläsning det blev nu då. Sorry! ;-)
Men jag har gjort min kropp tillräckligt illa redan så att vara lite snäll nu då genom att få en hälsosammare kropp är mitt mål. Jag är ju också en överätare...:-(

Men budskapet är ju ändå underbart. Att lära sig att tycka om sig själv som man är med eller utan volang eller kramhandtag osv.