Räknare

fredag 19 december 2008

Igår, idag och om 5 år. . . .

Igår blev en lyckad och mysig kväll, men vänner och gröt. Vi hade oxå ett litet julklappsbyte. Jag kan känna att man (jag) umgås för lite med mina vänner. Är bekväm med den lilla tid jag har över, för jag har bara LITE tid över. *haha* Men tänker att jag ska göra lite andra prioriteringar nästa år. Inget nyårslöfte, men jag ska försöka tänka lite annorlunda och inte fastna i min soffa så fort jag råkar vara jobbledig och barnledig.

Vi gjorde en runda vi som var här igår och fick berätta hur/var vi vill/tror vi är om 5 år. Det är lite intressant att tänka så framåt, för jag hade inte trott att jag skulle vara där jag är idag för 5 år sedan.
Jag trodde iallafall att jag jobbar med människor, som jag vill göra. Jag trodde även att jag bodde kvar här där jag bor nu, tillsammans då med en 17 och en 15 åring. Självklart så hoppas jag att jag lever med en man då oxå, men det känner jag mig inte alls säker på.. *hahaha* För det verkar inte vara det enklaste som finns att träffa den som är såå rätt att det skulle leda till ett samboskap.

Nu är det jobb som gäller i helgen Igen eller inte bara helgen utan 4 dagar... Känns helt okej även om jag hade uppskattat sovmorron i morgon. Kommer kännas ännu bättre i januari när jag får min lön, då är det alltid värt att jag har jobbat. :-) Jag jobbade ju lite extra mycket förra månaden och den lönen var bara lyxpengar.... så jag har inte behövt tagit några pengar av min "vanliga" inkomst till julklappar och julbord.

2 kommentarer:

Rakt av Waller sa...

Ja, det känns alltid flummigt det där med framtiden. Men det är viktigt med att ha drömmar, drömmar är ju bränsle och energi att gå framåt. Sen är ju alltid frågan: Hur mycket framåt skall jag gå egentligen? Man kanske skall vara kvar precis där man är... Men jag tror det är viktigt med drömmar. kram och tack för igår

Anonym sa...

ja, tack för maten ochsällskapet! och tack för attjagsyns dåligt på kortet:)/anneli