Räknare

tisdag 30 september 2008

När jag bloggar, bloggar jag

Tränar nu allt vad jag kan på att vara här och NU. att inte vara någon annanstans i mina tankar när jag gör något. För jag kan nog konstatera att min stress är inre stress. Att jag har mycket att göra är inte ett problem i sig tror jag. Även om det är mycket som måste gå ihop hela tiden.

Mitt mål är alltså:
När jag sover, sover jag
När jag vaknar, vaknar jag
När jag äter, äter jag
När jag pratar, pratar jag
När jag lyssnar, lyssnar jag
När jag skriver, skriver jag
När jag pluggar, pluggar jag
När jag borstar tänderna, borstar jag tänderna


Lätt som en plätt ;) NOT

Hörde en låt i skolan nyss som hade just dessa rader i sig, och dom är så ju så bra. Det är ju så man (jag) bör leva.

MEN det är mer såhär för mig:
När jag sover, vaknar jag
När jag äter, diskar jag
När jag pratar, tänker jag
När jag lyssnar, pratar jag
När jag skriver, planerar jag
När jag pluggar, svävar jag iväg
När jag borstar tänderna, bäddar jag sängen



Usch, igår fick jag en väldigt obehaglig känsla. En gång tidigare har jag fått exakt samma känsla och då var den sann. Jag fick ett sms, av någon. Först bara svarade jag på automatik, sedan när jag skickat iväg.. så kändes det som att det var inte den personen som skrivit till mig. Det var skrivet på ett sätt som denna person brukar skriva. Sedan fick jag svar och då var det heller inte skrivet, svarat som det brukar skrivas. Det kändes helt enkelt som någon annan skrev från dennes telefon.
Och som sagt, detta har hänt från precis dennes telefon en gång förr... för flera år sedan. Så det är ju inte alls omöjligt att jag har fel
Måste ta reda på om min känsla är rätt idag!!
((jag hade FEL, tack och lov))

Jag hemma från skolan idag igen, magen känns dock lite bättre idag. Men jag kände att det var lika bra att återhämta sig ordentligt innan jag kör på som vanligt. Tyvärr så hade jag redan igår missat massor i skolan. (hjälpte inte till att hålla magkatarren i balans precis) En inlämingsuppgift ska in på måndag och på tisdag har vi prov. Så även om jag är hemma idag så är det i skolböckerna min näsa ska vara mest hela dagen.
Får träna på att: "när jag pluggar, pluggar jag"

1 kommentar:

Cirtap sa...

Haha, citatet vart flyttat till titeln. :-)