Räknare

torsdag 25 september 2008

Väljer bort mitt kaos

Tänkte dela med mig om hur min dag och hem ser ut :)
Mitt vardagsrum är ett enda kaos.. I ena soffan ligger massor av ren ovikt tvätt (har vikt hälften) Datorn står mitt på vardagsumsbordet och tyvärr så kräver den sladd än så länge.. (bara sladdar gör att det ser rörigt ut) Framför fönstret (där det ska vara tomt) ståren köpmannadisk, eller vad det heter, som ska bort. Framför den står min nya tv i kartong. Så fort jag packat upp den kommer det stå en gammal klumptv där som ska kastas, vilket säkert inte kommer hända på stört. *haha*

Idag har jag hemstudier, men har gjort allt jag behöver så jag kallar detta för en ledig dag. så jag ska strax hoppa in i duschen, sen ner på stan och klippa håret.. sedan ska jag träffa två klasskompisar och gå till en butik där jag haft ett presentkort i tre år... Känner att det är dax att göra slut på det nu. Och det föll sig såå bra att en av dom jobbade där. "Lusthuset" Jag är ju faktiskt singel nu, och en bra kvinna reder sig själv. ;) *hahaha*

Med andra ord så skjuter jag upp att ta tag i mitt kaos *hihi*

2 kommentarer:

Anonym sa...

I långa perioder så har inte jag tid att ha det perfekt hemma, utan det är andra saker som får gå före, som arbete, rekreation och allt annat som jag kallar för liv... Nuförtiden så är det inte hela världen om inte allt är perfekt hemma. Det är mer viktigt att jag som person mår bra och orkar vara glad och positiv och jag väljer att inte se det som kaos utan att det går inte att leva ett liv och ha full kontroll på allt. Det är inte det som är ett liv. Det är det som är att leva ett liv i kaos, att tro att det skall vara möljigt att ha perfekt ordning på allt! Känslomässigt kaos.... Kram

Anonym sa...

En stor tänkare (jag tror det var Jörgen)sa: Om en kvinna bara vill ha 30cm korv, så skaffar hon ju inte en hel gris typ.......