Räknare

onsdag 17 september 2008

Tidiga kvällar och intressanta dagar

Har lite bloggtorka känns de som, varken kraften eller tiden räcker till. Ramlar isäng strax efter 9 på kvällarna. * haha * Kul liv, men vad göra, vill ju inte svimma av trötthet.
Vi läser just nu om bland annat arbetsmiljö och olika roller på jobbet. Och då menar jag inte chefsroller, utan mer roller som man tar på sig i olika sammanhang. Till exempel, den dominanta, den tysta, clownen, förnekaren, budbäraren . osv. Väldigt intressant, för det är ju inte bara i arbetslivet man kan se dessa rollen, Alla tar ju eller får någon roll i alla olika sammanhang man befinner sig i. Det som är mest intressant just nu är att titta på sin egen roll eftersom vi just börjat i skolan, alla ska hitta sin plats. :) Redan nu efter någon vecka i skolan så har ju informella grupper bildats, ska bli intressant hur grupperingarna kommer se ut om ett halv år. Alltid när man börjar i en klass eller ett nytt jobb så är det ju en slags "förälskelsefas" alla är så trevliga mot varann. Så även jag naturligtvis, men jag känner mig väldigt medveten om min egen roll om hur jag vet att jag brukar funka i nya sammanhang. Spännande är det iallafall, för jag tror mig ju veta hur en del kommer att förändras, själklart kan jag ha fel.. men det ska bli spännande att se.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm..
menar du med föräskelsen typ smekmånaden när man inleder nya jobb etc??

Är nyfiken på i vilken riktning från centrum du bor?? ;-)

SaRa sa...

Ja det är precis det jag menar. :)
men tror du jag skulle säga vart jag bor när jag inte ens vet vem du är... eftersom du är anonym...

Anonym sa...

smilar..
du kan ju alltid maila.. nu frågade jag bara i vilken riktning.. blev nyfiken eftersom jag bodde e period iutanför stan.. ;-)

Får jag önska dig Gott Nytt År?? ;-)
Mvh
Lasse