Räknare

onsdag 24 september 2008

Det här med tåg

Åhhh idag hade vi kort dag i skolan, vi såg fram emot att kunna ta X2000 tåget hem och vara i Gävle redan klockan 14. sjuuukt lyxigt ju. MEN när vi hade stressat i oss lunchen och och med halvraska steg gick ner till station så gick det ganska snabbt upp för oss att det kommer inget X2000 tåg. Vi fick då vänta en halvtimme på nästa tåg, som tar lite längre tid. Men de va väl rätt okej, solen sken ju. Även om vi var djupt besvikna. * haha * Jag var halvt bitter i och för sig eftersom jag skulle missa min klipptid
Tåget rullade iallafall till slut in på stationen och vi klev på... Innan vi kommit fram till Iggesund, så ropas det ut i högtalarna att detta tåg går bara till Söderhamn så de av er som vill åka till Gävle får ta buss därifrån. *suck och gnäll* ;)
På den överhettade bussen fann vi tre platser näst längst bak... vi borde ha fått raden längstbak kan man tycka eftersom vi var tre stycken, men längst bak satt en man.. helt ensam mitt på sätet med en dator i knä, och spelade musik på den. *bläää* alla som känner mig vet att jag är rätt så ljudkänslig. och det finns faktisikt hörlurar till datorer. Jag satt och kände att om han inte stänger av efter n'sta låt så är jag tvungen att säga åt honom.. men jag gjorde inte det så de bara brann i huvudet på mig.
Tillägas kan då att vi under dagen i skolan har pratat om konflikthantering och om jag hade sagt något till idioten längst bak så hade det inte varit på ett pedagogiskt riktigt sätt.
Hur som helst så slog han helt frivilligt av musiken utan att jag hann få ett utbrott på honom. * haha *

Efter mycket om och men landade vi i Gävle iallafall.... och NU har jag köpt ny tv.

Dagen har vart kanon trots tåg. . .

Inga kommentarer: