Räknare

tisdag 20 maj 2008

Dagens sjukvård

Allvarligt... va kass våran sjukvård är!! Jag var in i januari och gjorde ett ingrepp, som gick fel och blev mycket värre än vad det borde ha blivit. Sen har dom glömt bort mig.... alltså inte kallat tillbaka mig. Så idag ringde jag IGEN, för att tjata åt mig en läkartid. Och dom envisas med att jag ska få en telefontid. Trots att en "vanlig" tid är vad jag vill ha. Vilket jag anser mig ha rätt till oxå. Jag kan ju stå på mig såklart, men jag tänker på alla som inte kan det. Får dom nöja sig med det dom inte vill ha?? JAG fick iallafall en tid idag.. *haha* MEN jag var tvungen att bli arg först!! Och det är det jag blir upprörd över.
Ska jag behöva strida för något som jag har rätt till???

4 kommentarer:

Cirtap sa...

stå på dig min gode vän. Om jag var du skulle jag helt enkelt åka dit och prata med dom öga mot öga. De har jättesvårt att säga nej, när de får ett ansikte på situationen.

Tyvärr så kommer jag inte till gävle ihelgen, det är kulturnatta och DiLeva i Umeå! :-( Men jag tror ju i min enfald att vi ses på midsommar :-)

Cirtap sa...

det ante mig ;-)

Anonym sa...

Mamma jobbar på en hälsocentral och det är sån jävla brist på läkare just nu att folk badar i papper och patienter. och sen har dom blå jävla politikerna mage att skära ner på svensk sjukvård, som har iaf vart jäkligt bra!! grrrrr....

och han då, den där läraren.. han gör mig skogstokig och rättas det inte till tills imorgon tar jag ett snack med räktorn. så de så!! FAAAAAN

Anonym sa...

r.E.ktorn