Räknare

torsdag 10 juli 2008

Helt sjukt bra ;)

Det här är ju helt otroligt.... *hahaha* Fick besked från högskolan idag och har kommit in på det jag sökt i princip
Socionomprogrammet, inriktning allmänt socialt arbete (reservplats 8)
Socialt arbete
Allmän psykologi

Det är knappt att jag fattar det, för hade nån sagt till mig för 6 år sedan att: "Sara, om ca fem år så kommer du kunna gå vilken utbildning du vill" Så hade jag ALDRIG trott på det.
Nu har jag ju valt en annan utbildning men jag är iallafall jävligt nöjd!

Idag känns det som att jag gjort ett styrketräningpass mellan elva och fyra. För shit va jag lyft grejer. Säkert minst 150 en liters förpackningar av olika slag. Hur många mjöl och socker påsar som helst.. och dom är ju inte superlätta.*hahaha* Så med andra ord så fick jag återigen bekräftat att jag inte behöver börja träna ;)

MEN viken tur ändå att jag inte köpt en helt ny sommargarderob, eftersom jag nu dagligen bara använder orange Cooptröjja och väldigt felsittande grå byxor.
OCH vilken tur att jag inte skaffat mig värsta snygga kroppen, eftersom jag inte en enda gång har haft tillfälle att vara på en strand.

2 kommentarer:

Cirtap sa...

hej,
Härligt att lässa dina bloggar. Det låter som du har ett underbart liv just nu.

hoppas tiden utan barn blir bra, och du - det där med utbildningarna verkar ju vara super. Mitt råd, som kanske inte betyder så mycket för världen - är att satsa på himmlen så kommer du till trädtopparna. Livet på universitet är helt ok. Efter första terminen saktar allt ner och du kommer att hinna jobba deltid för att bättra på ekonomien och fortfarande ha tid med livet. Min gode vän henkan, som kommer att vara på Gotland går socionom programmet, och han har också gått på korpbergets behandlings utbildning skulle kunna ge dig riktigt goda råd om vilken som ger dig bästa möjliga utbildning.

P

Anonym sa...

HÄRLIGT!!