Räknare

söndag 26 juli 2009

Hjälplös ;)

Det här med att be om hjälp.... gillar det inte. Självklart ber jag om hjälp när jag behöver det. Men det känns inte bra alls. Jag ville helst klara allt själv. nu gör ju inte någon människa det. Men det som känns värst med att be om hjälp tycker jag, det är när den som ska hjälpa till liksom helst inte vill.. men säger ja... trots att denne nog vill säga nej. Säg då för fan nej direkt. Just nu består mitt hjälpbehov av borrning... jag har köpt ett skrivbord och två hyllor som ska upp i Moas rum, och jag vill så gärna att det ska vara klart innan hon kommer hem.
I detta fall så skulle det borras i dag söndag... men det verkade såå jobbigt för denne borrare... så nu kanske det vore bättre på måndag... bla bla bla.... jag blev förbannad.. och sa att då vill jag fan inte ha nån hjälp!! Kan hända att jag överreagerade men nu är det som det är. Jag är trött på vissas beteenden helt enkelt. Saker som gör mig förbannad är just när folk lovar saker men sen antingen drar ut på det eller skiter i det. Det finns en grej till som gör mig galet arg, det är när jag känner att jag inte blir lyssnad på. Men det var längesen det hände. Tack och lov. :-)

Jag ska iallafall nu skruva ihop skrivbordet åt henne... har lånat en skruvdragare... för sist jag skruvade ett likadant bord så blev jag skinnflådd i handen.. det är liksom 20 skruvar i detta lilla lilla bord.

Nu kaffe Sen skruva :D

Inga kommentarer: