Räknare

torsdag 16 juli 2009

Detta har jag lärt mig

Det sägs ju att man lär sig nya saker varje dag. Igår lärde jag mig två nya grejjer. Det första var att jag inte höll på att få en hjärtattack utan jag hade bara lite kramp i hjärtmuskeln. Jag satt i kassan i godan ro och helt plötsligt så högg det till i vad jag tyckte var hjärtat.... flera gånger.... Huuuaaa.... de va läskigt. Jag blev faktiskt rädd. Men jag ringde till min privata hjärtexpert och blev lite lugnad, jag skulle inte dö. Det var en skön lärdom. :-)

Sedan så lärde jag mig att mördarsniglar gärna dränker sig själva i öl. De ni, visste ni det?? Det var en "tant" som kom och handlade och bland annat köpte hon en öl och när jag slog in den så säger hon: "ölen är till sniglarna". Vaa? sa jag!! Då berättade hon att hon hällde upp öl i en burk och grävde ner lite grann på gården och sen kom alla sniglarna dit och kröp ner. Och helt enkelt drunknade. Antar att de dör fulla där nere i burken då.

Jag har inga sniglar på min gård, däremot har jag en igelkott.

Idag är jag ledig!!! Såå skönt, hade tänkt mig en härlig sovmorron.. men gissa när jag vaknade... Kvart över 6.. men lyckades somna om till klockan 8 iallafall.

Var ute och jobbade i Ockelbo i veckan... Och det kändes så himla bra. Hade ju gruvat mig lite att komma dit som en "riktig" personal. Men det flöt på helt av sig självt. Hoppas på att få jobba mer där. Målet är ju att så småningom kunna skippa att jobba på Coop. Det är ju inte så att jag utbildar mig för att sitta i kassan. :-)

Hej Hopp

1 kommentar:

Weronika sa...

Tänk att man får lära sig så mycket...=). Aha, de är därför dt regnar idag då? För att du e ledig! Kram & Kärlek