Räknare

tisdag 21 juli 2009

Days in my life ;)

Mitt liv... där det händer sååå mycket hela tiden! ;)

Häromdagen hade jag ett otrevlig möte med en förpackning kaffegrädde. . . utgången kaffegrädde bör tilläggas. Halv sur med andra ord. På mitt jobb så källsorterar vi allt mat och dylikt som har gått ut i datum. Sagt och gjort jag stod och höll på att kasta massa grejer, bland annat grädde dårå. Jag står där i godan ro, böjd över en stor slaskhink. Ska öppna grädden men orkar inte hämta nån sax, så jag tar beslutet att bita upp förpackningen. Det tar en sekund för grädden att spruta rakt upp i mitt ansikte, rakt i vänster öga. ÄCKLIGT var det först och främst men det som for i mitt huvud va: "Faaan min mascara!!"
Jag sprang in på toa och försökte blaska av mig utan att förstöra sminkningen.. jag kunde ju inte vara sminkad på bara höger öga.. Det fattar ni ju.. *haha*

Sedan så är det en kund på jobbet som alltid gör att jag tappar pengarna när han ska betala... Va fan är det?? *haha* Men igår när han skulle ge mig pengarna så tappade han sina pengar... *haha* Äntligen lite rättvisa ;) Jag kan väl oxå berätta att han är min granne... han är snygg och ny separerad. Att han är snygg kan ju ha en viss påverkan på att jag tappar pengarna.

Nu till det här med tvättstugan... har tvätttid nu om typ 2 minuter, jag var nyss ut för att kolla om det var tomt! Det var det inte.. det låg tvätt i både tvättmaskin och torktumlaren. *irriterande* Om tre minuter tänker jag gå ut med min tvätt och lägga ut denne någons tvätt. hur svårt kan det vara att ta ut sin tvätt i tid?? Tänk att tvättstugan i ett område kan vara roten till så mycket ilska... *haha* Jag glömmer ju aldrig när någon la någon annans sköljmedelsförpackning i MIN brevlåda!

This is my life ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha du skriver så bra! fnissade gott åt ditt sursprut i ögat.
Sköljmedel incidenten minns jag... du var lite bitter då :)

//Danne

SaRa sa...

haha... jaa lite bitter var jag allt då :)