Räknare

söndag 13 september 2009

skapa relation

Skapa relation Skapa relation!!
Det är vad som slås in i huvudet när det kommer till att jobba inom behandling och med människor i allmänhet.
Det går ju inte att nå och behandla en person om man inte skapat en relation. Det säger ju sig självt.
Har vart ute och jobbat i Ockelbo i helgen, det är ju när man är på plats och jobbar som man inser vikten av sin utbildning. Kunskap i all ära ... men har man inte relation så har man inget alls.
Det jag vill komma fram till är att... om man inte kan skapa relation med någon enstaka person kanske det inte är hela världen om det är en lite större arbetsgrupp och andra har lyckats skapa relation till denna person. Det finns nämligen EN person som jag inte når, visst vi kan prata och så där men det finns en mur, som jag inte kommer igenom. Thats it! Så jag har alltså ett val kände jag nu, antingen slår jag på mig själv och tycker att jag är värdelös som inte "kommer in" till den här mamman eller så är jag nöjd med att jag når andra personer där ute på hemmet.
Jag väljer att inte slå på mig själv, antingen kan man inte nå alla eller så tar en del människor längre tid att nå.

Jobbade ett dygn den här helgen och blev erbjuden att jobba ett dygn till direkt, men jag kunde inte säga ja till det eftersom jag hade timmar på Coop idag... Fan Fan... girigheten slog till... det är ju ändå skillnad på 24 timmar där ute och 6 timmar på Coop. Men när jag kom hem igår kväll så kände jag att det var skönt att komma hem, för jag kände mig rätt dränerad på energi.

Påminner mig själv: Pengar är inte allt! :D

Inga kommentarer: