Räknare

lördag 19 september 2009

Filmkväll

Igår kväll var jag, Linn och Moa på bio. Vi såg "Prinsessa". Himla bra film, har ni barn/ungdomar eller bara vill se en film med ett schysst budskap så kan ni gå och se den tycker jag.
Det hade kunnat vara hur mysigt som helst i biosalongen om inte det hade suttit 6 stycken killar i 13-14 års åldern bakom oss. Varför dom gick på bio överhuvudtaget kan man undra!? För dom störde hela bio salongen. Flera personer sa till dom, inklusive jag. Jag vart tvungen att vända mig om och spänna ögonen i dom och ryta till. *haha* Då blev dom rätt tysta en stund faktiskt.
Men allvarligt, vad är det för fel på folk som inte kan ta hänsyn överhuvudtaget. Jag VET att inte mina ungar skulle bete sig på det där viset. Det kan väl finnas massa förklaringar, och jag har nog blivit lite skadad av mitt pluggande, för jag kan komma på massor av anledningar till deras beteende. MEN det tar ju inte bort att alla blev störda under filmen.

Ja idag är det som sagt lördag och jag är helt ledig från jobb... såå skönt. Dock är jag inte helt ledig från plugg. Och jag har tänkt ta tag i min lilla trädgård... Gräset och buskarna behöver få sig en höstomgång! ((rättelse: jag ska få hjälp av mamma och Urban med buskarna))

Barnen sover än, så nu tar jag mitt kaffe och sätter mig en stund ute på baksidan.

Inga kommentarer: