Räknare

torsdag 24 september 2009

I min lilla värld av barn

Det bor ett nytt barn hos oss ;)

Nää men det bor en högstadie unge här... det har blivit en markant skillnad på Linn sen hon började i högstadiet. Hon sitter ihop med sin mobil telefon, jag tror aldrig jag ser henne utan att hon smsar. Kläder och smink har tagits till en ny nivå, aldrig har det vart så viktigt hur hon ser ut.
Jag ser henne mycket mindre än vanligt, även om hon är hemma mycket med sina kompisar så spenderar dom sin tid på övervåningen.

Den andra lilla ungen sliter med att vara lillasyster. Allt är så orättvist i hennes lilla värld, hon får aldrig göra nått. Jag är då världens taskigaste mamma.

Jag måste säga att jag tycker mina ungar är härliga, de blir roligare och roligare att vara mamma för varje dag. MEN det som är svårt att skilja på dem, alltså att komma ihåg att de är två olika personer och att det faktiskt skiljer två år mellan dom.

Ju mer vi läser i skolan om anknytningsteorier förstår jag mer och mer vikten av att jag är en bra mamma, alltså HUR viktigt det är att jag svarar upp på deras behov... Det har jag väl alltid fattat men det är sååååå mycket tydligare nu och ju mer kunskap jag får desto mer panik kan jag IBLAND känna över vad jag gjort fel. Men jag får trösta mig med att alla gör fel, mer eller mindre mycket.

Det finns inga perfekta föräldrar.
Men det finns som som gör så gott de kan och rättar till fel efter vägen.

Idag ska jag hämta min nya soffa *JIPPI*. Det finns bara ett litet litet problem. Jag har inte blivit av med min gamla. Hur svårt ska det vara att skänka bort en soffa?? Det måste väl finnas nån i hela Gävle som inte har pengar men behöver två soffor!?
Jaja... vi får väl se under dagen, jag har både en annons ute och ringt till ett ställe som hämtar begagnade möbler.

2 kommentarer:

surtants sa...

här e ditt dagens kort ...
Allt är möjligt idag.
Lyssna inåt.
Glädjen är att njuta fullt ut av det nya, allt det gamla som stört lämnar dig nu

surtants sa...

här kommer ditt dagens änglakort...

Du vet att du är på rätt väg och dina känslor styr dig.
Det finns inga hinder som du inte kan ta dig igenom