Räknare

onsdag 19 december 2007

Vad Gör Du Med Det Du Inte Får?

Vad gör du med det du inte får är en återkommande fråga i mitt medvetande. . . .
Svaret borde vara lätt.. jag släpper taget och går vidare. Men det är ju inte så enkelt. Jag borde oxå kunna tänka på det som jag vet är sant.. "att man får det man behöver inte det man vill ha" Och eftersom det är så, så borde grubblandet på det man inte fått vara avklarat.
Men jag är ju bara människa och behöver nog köra huvudet i väggen mer än en gång för att fatta *haha* Och när det är så att jag förstår att ge upp.. så sitter "det" kvar i mina tankar länge iallafall.
Ska fokusera på allt jag fått istället på det jag inte fått och tror mig vilja ha. .

Snart är det jul. . första julen utan mina älskade små änglar (där är en grejj som inte blivit som jag vill) Jag är ju inte kristen.. så jag firar inte julen på grund av det(vem gör det egentlgien nu för tiden?) Jag vill ju fira julen för och med mina barn. Men som sagt man får inte alltid som man vill. Ska ha julafton här på lördag sen kan det få vara över för min del. Ska såklart fira på rätt datum oxå men det känns lite onödigt även om jag är rätt säker på att det blir trevligt.
Men det är så mysigt att få stiga upp på julaftonsmorronen och öppna julklappar med Linn och Moa sen äta en god julfrukost *längtar till nästa jul*

Välj Glädje idag!!

2 kommentarer:

Cirtap sa...

Hej,
Lev och låt leva som någon vis manel. kvinna sagt! Samma här, jag får vänta tills i januari för att fira med mina små guldklimpar, och det är bara att gilla läget.

Men, kanske, kanske så väger det jämt i slutändan och jag får min bekärda del av det goda!

God Jul

T sa...

tid, har mina själv varannan jul. Surt som bara den, men dom behöver mor sin med.

Junior, min lilla kille har myntat ett utryck för den dag vi firar jul år som denna.

"Julårsafton"

En dag med det som är vår familj, Julafton såna här år går på halvfart.

Se till att den tid man har me dom små skiner och man kommer ihåg den.

God Jul på sig

T