Räknare

tisdag 25 december 2007

Tankar bara. . . .

Mot dina drömmars mål du sträva skall
och om du snavar, stanna ej
förlora ej ditt mål ur sikte, nej
sträva idogt ända upp
ty först när toppen du har nått
den rätta utsikten du fått


fina ord av en vis kvinna (inte jag dårå)

Under fem års tid snart så har jag haft olika mål uppsatta för mig och lyckats med alla hittills. Det är härligt att uppnå sina mål den enda nackdelen med att uppnå dom är att man behöver nya mål.. och just nu så har jag ett mål i sikte. Eller egentligen har jag flera men bara ett som jag kan formulera med ord. De andra är mer av känslomässig natur. Och det är oxå det som kommer vara svårast att uppnå. Det vet jag ju, men det kommer gå.. Sakta men säkert. "långsamt kommer man längst"
Jag har tänk en del på alla insikter man samlar på sig under sin tid i livet. Insikter är bra att få (om sig själv) Men det är med insikter som med allt annat.. för och nackdelar. Med insikter kommer ansvar... tar man inte ansvar ligger insikterna bara och gumpar i ens medvetna och man vet att man bör göra något.

För mig är julen över nu.. det räcker med en dag... så i morron kommer jag ta bort jultomtarna i mitt hem :))

Gooo Fortsättning Alla

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, din jul är lika kort som min jul ;-)

Anonym sa...

"långsamt kommer man längst"

Tänk ändå om jag kunde anamma det.. ska försöka lägga det på minnet iaf, en bra saying..

Ha en god fortsättning goa S..

/jätteanonym..