Räknare

onsdag 5 december 2007

Andra Människor ---> Mycke Mycke Viktiga

Fick ett i raden av mail som skickas runt, just det här mailet handlade om vänner. Att människor kommer in i ens liv av olika andledningar och olika lång tid. Jag tänkte inte så mycket när jag läste vad som stod, jag skickade det vidare bara som man ju ofta gör när man får "sånna" där mail.
Tidigare har jag läst en bok av Kaj Pollack som pratar om att alla människor är utsända till varann av olika andledningar. Man ska liksom lära sig och träna på saker genom andra människor.

Jag möter många mer eller mindre härliga personer i mitt liv. En del passerar nästan obemärkt medans andra fastnar hos mig på ett eller annat vis. En del attraherar mig rent fysiskt, en del attraherar mitt sinne.. eller lockar fram mitt skratt. En del ska lära mig att se till mitt inre. En del blir jag förälsakde i, en del blir min vän en del kommer jag att älska. En del känner jag inget för. Men alla har nån mening.

Jag har några exempel på människor som vart med i mitt liv ett par år sedan försvunnit vidare i livet. Det brukar ta tid för mig att förstå vad det var jag lärde mig av just honom eller henne. en del ramlar in i mitt liv med buller och bång och försvinner lika snabbt.. en del smyger sig på och stannar oftast längre.

För några veckor sedan kom det en människa in i mitt liv just med buller och bång. Och han var en av de som attraherade mig fysiskt direkt. Sedan delade vi en del samma lika tankar och funderingar kring lite av varje.

Idag försvann han med buller och bång igen. Och för första gången lyckades jag blixtsnabbt förstå vad det var jag skulle lära mig av denna man. Jag vet att det är många människor som har vart utsända av samma andledning som honom men då har det tagit lång tid för mig att förstå det.. och därför struntat i att ta lärdom.

*Ta Hand Om Det Lilla Barnet*

Tack alla härliga människor!!

1 kommentar:

T sa...

En del har man bara "till låns" en period. Vad som händer med den vet man aldrig. Det kan ibland vara av godo att flyta på en stund, likaväl som av ondo.

Man vet aldrig förrens efteråt, om det kommer nåt efteråt.