Räknare

onsdag 12 december 2007

Hjälper det att börja röka tro?

Så sa min bästa vän i går när ja tyckte att allt nog blir bättre om jag börjar röka igen..
Jag fattar ju rent intellektuellt att det inte skulle hjälpa mot känslovågor.. MEN lite bättre skulle det nog vara ;) Men jag kan ju inte börja röka igen för jag ska ju vara "perfekt".. och det är man inte om man misslyckas med att inte röka.
Får se hur jag gör.... Det pågår ett krig i mig.. på flera plan.. skulle vara skönt att bli av med ett av dom.. Det var väl mer så jag tänkte.. inte att jag vill röka.. lukta illa och dö i lungcancer.

Winnerbäck sjunger en rad i en låt: "det har härjat krig i huset det har härjat krig i mig"
I huset är det lugnt för tillfället iallafall. Var sak på sin plats (nästan)

Känner att det blir lite lätt osammanhängande nu när jag skriver, men jag skriver mest för att sortera lite tankar... Så om nån är riktigt nyfiken på mina tankar så försök läs mellan raderna ;) *haha*

Bara för ikväll ska jag inte röka. . . .

2 kommentarer:

T sa...

när man grubblar så är det oftast lätt att man vill sysselsätta händerna med något..

den klassiska kommentaren "makramee" ligger nära till hands.

skriva, måla, baka, vad som helst funkar lika bra..
sluta rök du, helt rätt.

Anonym sa...

Nope, det hjälper inte att börja röka. _Inga_ gamla olater hjälper, inte ens för stunden.. helt säkert, där finns endast utrymme för ångest och ånger..