Räknare

fredag 28 december 2007

Det här med bröst

Alltså.. hur är det nu med bröst egentligen.. ska dom vara stora, små, mittemellan eller ska dom vara hårda eller mjuka.. Och varför kunde inte alla få likadana bröst...
*haha* jag är inte alls bröstfixerad ;)

Men jag har tänkt en del på kroppsideal.. vems kroppsideal är det man strävar efter egentlgien?

Jag har förstått att det är väldigt många kvinnor som har kompelx över sina bröst och det verkar inte spela nån roll om dom har stora eller små eller hängande eller toppiga.. alltid hitttas det nått fel.

Vet inte vart jag vill komma med detta.. men jag vet vart jag vill komma med mig själv. Och det är till en acceptans över mina bröst och min kropp i övrigt. Jag menar jag ser ut som jag ser ut. Varken mer eller mindre.

OCH jag har fina ögon :))

5 kommentarer:

Cirtap sa...

Hej Sara,
Jag känner ju inte dig, och du känner ju inte mig - men jag läser i alla fall din blogg lite av och till. Med stort nöje om jag får tillägga.

I alla fall, som en betraktare från det motsatta könet, så måste jag säga att jag blir imponerad av tankegången i din post.

Min syn på det hela är att det vackra i en kvinnokropp kommer just från accepterandet av vad som är, inte hur det borde se ut. Idealen i tidningar och liknande är inte sanningen,och inte det minsta vackert.

jag är ju alldeles säker på att du är vacker - precis som du är!

You go girl...

Anonym sa...

Japanskor med D-format har dom klart snyggaste, men om dom e´praktiska vet jag inte, har aldrig fått klämma på några.

T sa...

det där med bröst och vackra.. är väl i iaktagares ögon.

själv kan ja säga att någon som trivs med sina bröst har vackra bröst.

är ju samma sak med en annan å sin egen kropp. trivs man med den är den vacker även i andras ögon.

sen kan de skilja en del på former osv.

men det ska iofs stämma i övriga propotioner med.

gott slut på sig och en kalsstart på de nya.

T

Anonym sa...

Kommer hit från vilda .....
vill bara säga att jag är NÖJD med mina bröst.....
;-)

Anonym sa...

Ska det vara bröst så ska de vara bröst, det blir bra så ;)