Räknare

fredag 7 september 2007

Vad gör du med det du inte får??

Alla som får den frågan svarar ofta direkt " jag ser till att jag får det"



Det första som slog mig när ja fick den frågan var om jag inte kan få "den" jag vill ha (en man alltså) Då är jag så knäppt funtad att jag "låtsas" att jag inte ens velat ha honom från allra första börja. Och jag är så duktig på det så jag till och med TRO på det själv. Skulle tro att det kallas att stänga av känslor. *haha*



Sedan finns de ju massor av andra grejjer som man kanske inte kan få (inte direkt iallafall) Och när det gäller sånt så släpper jag taget om det så kommer det till mig på ett eller annat sätt... (hittills iallafall)



För 5 år sedan bestämde jag mig för att jag ville bo i en speciell stadsdel och i ett speciellt radhus. Det verkade fullständigt omöjligt, så jag räknade med att det kanske skulle ta mig 10 år att få det jag ville i detta fall.. Så jag släppte taget och lät mitt liv rulla på... NU sitter jag här i mitt lilla radhus *Lycklig* (massor va vuxenpoäng till mig) ;-)

Men man kan ju inte få allt i livet iallafall.... bara för att jag fick mitt radhus



Men nu sitter jag här för att jag började med att missa bussen i morse.. gick hem igen.. slog på lite kaffe... la mig på sängen för att vänta på nästa buss.. vilket slutade med att jag somande om på 3 sekunder.. och nu är jag så försenad att jag inte tycker det är nån idé att åka till skolan alls... (rätt eller fel)

Inga kommentarer: