Räknare

fredag 7 september 2007

Med kundvagn som vapen

Människor är inte kloka! Det har jag alltid tyckt ;) Nää det var inte sant, men idag när jag skulle göra mig till och åka till ICAMAXI (istället för att gå till konsum över gatan) och handla liiiite till vårat fredagsmys här hemma (har inte börjat mysa än, för ungarna har inte tid med mig) *hahaha*

Hur som helst, eftersom jag inte ens hade någon handlingslista med mig (handlade på fri hand) så valde jag korg i stället för kundvagn idag. Skulle jag aldrig ha gjort, idag har ja förstått varför man ALLTID ska ha kundvagn (en fredag på ICAMAXI)

Människor använder dom som vapen för att komma så fort som möjligt till de varor dom tror sig behöva.. och dom är skoningslösa.. jag var fullständigt livrädd ;( där i gången vid alla mejeriprodukter. Säkert minst 10 gånger fick jag kasta mig åt sidan för att inte få hälsenorna sönderkörda. Och allt bara för att jag skulle försöka fånga in en liter jordgubbsfil.

Vi kom efter mycket om och men ut ur affären med vårat godis and stuff... Så kom vi till nästa ställe där människor är "skoningslösa" *hahaha* Skulle försöka mig på att komma ut från parkeringen... (vilket jag lyckdes med uppenbarligen) MEN det tog en evighet!! Bilar överallt.. mest människor som skulle TILL affären.. Det var som värsta vallfärden till ICAMAXI *haha*
MEN det jag vill komma till är att jag tycker att bilförare borde kunna tänkte logiskt och släppa ut varannan bil från parkeringen... Så det flyter lite.. och framförallt så borde dom som vill in på parkeringen uppskatta att vi som ska åka åker.. det betyder ju mer parkeringfickor till dom... MEN dom tänkte väl inte på det *hahaha*

Tur att jag finns som tänker ;-)

Ska nog bli parkeringvakt i nästa liv (eller inte).. OCH jag kommer ALLTID ta en kundvagn som skydd!

Thats it for now!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ville bara säga att jag blir road av din läsning! Och att jag är en av dina läsare så du vet att du inte skriver i onödan! Du har publik.. ;)
Kram på dig..

SaRa sa...

Tack Marcus.. alltid kul med publik.. och inte vilken publik som helst heller ;-)