Räknare

måndag 24 september 2007

RedHeads och vegitarianer

Idag har jag fått två nya ungar.. (men bara nästan)

En 11 åring som ser ut som Pippi i håret.. *haha* Tokrött med andra ord. (skulle bli mörkrött) Såklart är hon jättesöt och fin på alla sätt iallafall, men i vanliga fall är hon värsta blondinen så det kommer väl ta ett tag innan jag lär mig att känna igen henne igen.
Har haft värsta beslutsångesten om hur vida barn ska få färga håret.. (som om det skulle finnas nån mall för sånt, nån slags oskriven regel)Men nu är det gjort och snart ska jag färga mitt andra trolls huvud oxå! Såklart, för inte kan först mamma färga håret och sen syrran, utan då krävs de ju när man är 9 år att man oxå får färga håret,. (nån rättvisa ska det ju vara)

Tidigare idag när jag stod vi spisen och lagade middag (köttförsås) Så hör jag ett rop från övervången som lät: "Mamma, nu är jag vegitarian iallafall Bara så du vet!!"

Öhh vad ska man säga *hahaha* jag är ju kass så det räcker på att komma på olika maträtter, hur i hela friden skulle jag kunna komma på först en maträtt för oss icke vegitarianer och sen en veggomat..*haha*

Men tack och lov så löste det sig av sig själv idag.. Moa valde att inte bli veggo idag.. utan åt sin köttförs förnöjsamt. Men i morron får vi se hur det blir med köttätandet.

(vill pointera att jag inte kommer gå med på att min 9 åring blir vegitarian)

4 kommentarer:

Anonym sa...

*ser till höger*
fin du är..;)

SaRa sa...

Tack du anonyma

Anonym sa...

Hörru, nu vill vi veta mer...uppdatera fröken!!!

T sa...

ang barn som vill bli vegetarianer i ett "normalt" hem. Skulle helt klart förklara för mina små att det rä dom som får se till att dom får vettig mat i sig då. jag lagar mat som vanligt. :D