Räknare

tisdag 18 september 2007

Stress, min värsta fiende

Stress är nästan förenat med livsfara...
Iallafall för mig, ja eller kanske inte livsfara. . men jag går i däck av det. Är det inte migrän så är det magkatarr eller varför inte bara den där mysiga behövande tröttheten som bara svider i ögonen och hjärnan bara helt enkelt slutar att fungera.

Skriver inte detta för att jag vill sitta och gnälla utan mer för att få lite koll på vad som skapar min stress. För jag vet att det jag själv som kan få bukt med den.

Yttre stress med många grejjer att fixa på en dag, det fixar jag.. Då bara liksom går det i ett, och i och för sig blir jag ju trött på kvällen men det ska man ju bli. (har jag förstått)
Det är den inre stressen som är boven i mitt liv. Och den måste, om jag tänker efter, komma av mina krav på mig själv. (som jag inbillar mig är andras krav)

*man ska ha ett skinande rent hem (dammsuger när de flyger damm ;-))

*ungarna ska vara lyckliga hela tiden (ofta nått bråk varje dag)

*man ska vilja vara med på alla fotbollsträningar och turneringar med sina barn (alla kanske inte älskar fotboll)

*man ska vilja vara med i stallet när det rids (är rädd för hästar)

*inte skrika utan bara bli arg på ett behärskat vis.. (hehe joo visst)

*man ska komponera olika roliga maträtter till varje middag (händer sällan, korv och makaroner går så fort)

*man ska ha diskat all disk på kvällen innan man däckar i sängen (går sådär hehe)

*man ska vara uppe med tuppen och hinna göra sig snygg och SE pigg ut innan man går utanför dörren

*man ska helst hinna träna och bränna fett 5 ggr i veckan (ELLER HUR hahaha)

*man ska vara smal, smart och sexig (ja tack)

*man ska träffa sina vänner, ordna middagsbjudningar, kolla på film,läsa mera böcker, gå ut och fika, gå på bio när man är barnledig varannan helg ( Vill helst sova.. hahaha)

*man ska dejta så att man kan hitta mannen i sitt liv (ORKA)

*man bör ha ett blomstrande sexliv (är bra mot stress har jag hört)

Jag inser ju nu rätt snabbt att det är MINA krav på mig själv och ingen annans..*hahaha* Som ställer till det för mig

Och som sagt det är ju inte så att jag alls efterlever alla mina krav .. men dom finns i mitt huvud mest hela tiden.. Fan inte konstigt man blir stressad... *hahaha*

Tar och lägger mig i ett bad nu istället.. och tänker på, att min mage är okej fast ja inte brännt nå fett idag.. och att det är skönt att inte ha behövt laga middag idag (dom älskade barnen är hos sin far en stund ikväll) Ska oxå tänka på att jag faktiskt redan har dammsugit (så det flyger inget damm) Även disken är borta (blir lite att diska när man inte lagar mat hihi) Plus att jag kan tänka på att jag faktiskt ska bjuda hem vänner på lördag (ska bli kul) och att jag inte alls behöver ut och dejta i helgen *hahahaha* För vem vill träffa en man och sitt livs kärlek, när man kan ligga i badet och ha det lugnt och skönt ;)

"Dyker ner i badet"

BYE

2 kommentarer:

Anonym sa...

Aah vad roligt att du bloggar Sara. Du skriver óm intressanta och roliga saker. Jag återkommer:)

Anonym sa...

Är det MIG du skriver om :)
Du är min nye Idol..