Räknare

söndag 9 september 2007

Ångesten är ett faktum ;(

Såg på några bloggar att det utmanas att skriva 8 grejjer om sig själv.. (känner på mig att jag blir utmanad strax)
Och det blev helt blankt i min hjärna *hahaha* (och då kan tilläggas att jag gjort många djupdykningar i mig och mitt inre så lite självinsikt borde jag ha)
Kom inte på nått.. Så jag frågade mina kids : Säg något bra, roligt eller intressant med mig?"
Då säger Moa (9år)..: "säg att du är tråkig"

Min lycka var gjord.. *hahaha* för är jag tråkig så kommer jag ju inte behöva skriva 8 grejjer.. jag kan stanna vid 1 bara. Skönt för mig.. JAG ÄR TRÅKIG

Men jag behöver ju inte alls tänka på detta nu för jag är ju inte utmanad än *hehe*

Men när jag tänker efter så vill jag ju inte alls vara tråkig i mina barns ögon (deras kompisar tycker ju att jag är rolig) Men jag antar att jag oxå tyckte att min mamma var tråkig när jag var liten?? Hmmm Längesen ju jag kommer inte ihåg

Summerar jag min dag så kan jag i och för sig förstå att mina kids kan tycka jag är tråkig (ur deras perspektiv)
Jag klev upp i morse och gnällde lite med min morronröst att dom hade tagit all mjölk, tyckte att dom borde sparat åtminstone en skvätt till mitt kaffe. Sedan drack jag iallafall mitt kaffe utan mjölk och utan glädje *haha* Det liksom krävs mjölk för att det ska vara riktigt roligt tycker jag.

Och sedan har resten av dagen rullat på med fönsterputsning, gardinstrykning, matlagning och disk. Sist men inte minst så har jag tvättat tre ton kläder. (vi är tre tjejer i familjen)
Och emellan allt så har jag haft främmande av en väninna och samtidgt så har jag hunnit med lite allmänt "mammatjat", typ: glöm inte att låsa cyklarna, ta med nycklen när ni går.. Att du tappat bort din tröjja igen... bla bla bla bla o.s.v (kan påpekas att dom varken låste cyklarna eller kom ihåg att ta med sig nyckeln)


Läste en bok en gång, som hette: "mamman som tjatade tills hon dog" Gissa om mina kids gillade den *hahaha*

(och mitt i allt vardagsstök dyker flickorna pappa upp men det är en annan historia)

Kul liv... *hahaha* men på det stora hela så är jag nöjd med min dag och mina älskade ungar somnade med ett leende på läpparna så, så himla tråkig kan jag väl inte vara!

1 kommentar: